lauantai 16. huhtikuuta 2022

Kaikenlaisia murheita

 


Vaikka tämä opettajaopiskelija näyttää tässä melko huolettomalta, niin opetusharjoittelu on taas vastatuulessa. Harjoitteluni ohjaava opettaja on joutunut jäämään sairaslomalle ja minä aloitan harjoitteluni olemalla hänelle sijainen.

Kuka neuvoo minut talon tavoille ja sitten ihan oikeasti ohjaa minua?

Ja sitten seuraava päänsärky. Kävin koululla neuvottelemassa käytännön toteutuksesta. Olimme ohjaavan opettajan kanssa suunnitelleet, että joka toinen viikko voisi olla etänä, jotta minun ei tarvitse matkustaa Ouluun joka viikko. Tämä ei kuitenkaan onnistu. Opiskelijoille voi pitää tunnit etänä vain, jos heillä on etää koko päivä. Tässä opintojaksossa on opiskelijoita kolmesta eri ryhmästä. Niin, että aika epätodennäköistä, kun asiasta pitäisi sopia näiden muiden tuntien pitäjien kanssa... 

Ja sitten vielä yksi... Olen lupautunut sijaiseksi 11.5. asti, jonne opettajan sairasloma jatkuu. Olimme suunnitelleet, että minä en ole lainkaan paikalla viimeisellä viikolla. Jos hänen sairasloma jatkuu, niin onnistuuko minun olla poissa tuolla viikolla. Tavoitteeni oli valmistua toukokuussa. Siitä syystä olimme suunnitelleet osaamisten osoittamiset kolmeen eri kertaan pitkin opintojaksoa. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Osaamisen osoittamiset

  Olen ohjannut ja opettanut hyvinkin paljon työurani aikana, mutta osaamista en ole koskaan päässyt/joutunut arvioimaan. Joten sellainen uu...